Waarom lukt het mij niet om mijn mail op te halen met Outlook Express?

Het gebeurt wel eens dat er een mailbox “verstopt” zit. Dit wordt meestal veroorzaakt door mail met vreemde headers afkomstig van spammers of virusverspreiders. Vaak lukt het om de spam en virussen te verwijderen vai webmail. Gooi zoveel mogelijk rommel weg en probeer dan nogmaals de mail op te halen met Outlook Express. Als het echt niet lukt, dan kunnen wij de mailbox resetten.

Voor het ophalen van mail met Outlook Express zijn er 3 gegevens die exact moeten kloppen:

  1. De servernaam

  2. De usernaam

  3. Het password

Deze gegevens worden ingevuld op het server-tabblad dat u vindt als u in Outlook Express achtereenvolgens “Extra”, “Accounts”, “Email” en “Eigenschappen” aanklikt. Het invulscherm ziet er ongeveer zo uit:


Bij de server voor de inkomende email komt de domeinnaam te staan. Voor de uitgaande email kan het beste de mailserver van de inbel/kabel/ADSL-provider ingevuld worden.

Bij acountnaam moet de usernaam opgegeven worden. Dit is (afhankelijk van de server) soms een naam van de vorm xxx@yyyy.nl

Indien u gebruik wilt maken van onze server voor het versturen van mail, dan moet er bij “Uitgaande e-mail” ook de domeinnaam worden ingevuld, en moet het valkje bij “Voor deze server is verificatie vereist” aangevinkt worden.

Verder moet het wachtwoord ingevuld worden. Alle gegevens moeten met kleine letters worden ingevoerd.

Probeer als het niet lukt om op de admin-pagina's van uw site te komen. Bij inloggen gelden dezelfde username en password, zodat u zeker weet dat die correct zijn.