Waarom krijgt iemand, die mij mailtje stuurt, een foutmelding?

De meest voorkomende fout is dat er geen diskruimte meer beschikbaar is. Bij uw hostingpakket hoort een bepaalde diskruimte, bijvoorbeel 100 MB. Als er 90 MB voor de site wordt gebruikt, dan is er nog 10 MB over voor de mailbox. Als er dan veel mail binnenkomt raakt de ruimte op en krijgt de afzender een foutmelding. Deze melding bevat meestal de term “Quota exceeded”. De oplossing is dan om diskruimte vrij te maken of extra ruimte bij te bestellen.  Het kan ook zijn dat er kopie van de mail die u al ontvangen heeft op de server blijft staan.  Kijk dan bij "Wat zijn de beste instellingen voor Outlook?".

Een andere mogelijkheid is dat de “user” (het gedeelte voor het “@” in het mail-adres) niet bestaat en er ook geen catch-all mailbox is ingesteld.

Verder kan het zijn dat de afzender gebruik maakt van een mailserver die op de "blacklist" staat.  De mailserver is op de blacklist gekomen omdat er veel spam via deze server is verspreid.  De beheerder van de mailserver moet dan actie ondernemen om van de blacklist verwijderd te worden.